Generelle oplysninger
Krystal Oasen
Lærkevej 13
3650 Ølstykke
CVR nr.: 44487942
support@krystaloasen.dk
Det er ikke muligt at kontakte os telefonisk, men vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor maks. 24 timer.
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Krystaloasen.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Priser
Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms og afgifter. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. De priser, der er angivet for de enkelte produkter på Krystaloasen.dk er eksklusiv leveringsomkostninger. Der tages forbehold for prisfejl, udsolgte- og udgåede varer.
Betaling
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder, Dankort, VISA Dankort, VISA Electron, eDankort, Mastercard. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.
Levering
Krystaloasen.dk tilstræber at afsende ordre samme dag som de er modtaget eller næstfølgende dag.
Krystaloasen.dk sender med GLS, PostNord og dao, der kan vælges mellem privatomdeling og afhentning i pakkeshop.
Prisen på forsendelse beregnes på baggrund af pakkens vægt og pakkens værdi. I indkøbskurven får du oplyst hvilke muligheder du har for at få pakken leveret. Du vælger selv på baggrund af de muligheder du præsenteres for.
Ikke afhentede pakker i pakkeshop
For pakker, som ikke afhentes hos pakkeshoppen eller ikke kan leveres pga. forkerte leveringsoplysninger fra dig, forbeholder vi os retten til at modregne den ekstra returforsendelsespris.
14 dages fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
For at bevare fortrydelsesretten må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Gør brug af fortrydelsesretten
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du senest 14 dage efter modtagelsen af varen sende en mail til support@krystaloasen.dk, I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Fra fortrydelsen har du 14 dage til at returenere forsendelsen.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Ved fortrydelse af køb dækker du selv returomkostningerne.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Returneringsomkostninger skal du selv dække.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Krystal Oasen
Lærkevej 13
3650 Ølstykke
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Varen skal sendes retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.
VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, dog senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig når vi har modtaget varen retur, undtaget leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
-
du reelt har taget varen i brug,
-
den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
-
du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
-
du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
-
Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
-
Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
-
Forsejlede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
-
Varer, hvor plomberingen er brudt.
-
Aftaler indgået på offentlig auktion.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug (betjening ) af produktet, som fx en tabt krystal. Mister du din krystal fra dit smykke kan vi desværre kun betegne det som reklamation med mindre du stadig har selve krystallen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
Krystal Oasen
Lærkevej 13
3650 Ølstykke
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne modtage betaling og levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med fragt- og betalingsvirksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU som giver dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via mail support@krystaloasen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.09.2023